Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli w zakresie rozwoju kompetencji społecznych – projekt Zdolni z Pomorza

Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli w zakresie rozwoju kompetencji społecznych – projekt Zdolni z Pomorza – wsparcie regionalne

Status:

otwarta – lista główna

Adresaci:

Czynni nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, specjaliści szkół podstawowych i ponadpodstawowych pracujący lub mieszkający na terenie województwa pomorskiego, kandydaci do udziału w tworzonej sieci kompetencji społecznych w ramach projektu „Zdolni z Pomorza – wsparcie regionalne”.

Termin:

28 października 2024 (poniedziałek) - 30 czerwca 2025 (poniedziałek)

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  24 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Celem głównym działania sieci jest WSPÓŁPRACA I SAMOKSZTAŁCENIE NAUCZYCIELI W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH dla wsparcia uczniów  uzdolnionych.

Celem głównym spotkań członków sieci będzie tworzenie dobrych praktyk w pracy z uczniem zdolnym, poprzez wymianę doświadczeń, pogłębianie wiedzy i doskonalenie warsztatu dydaktycznego, pedagogów i wychowawców czynnie pracujących w szkołach.

Przewidziane jest 6 spotkań stacjonarnych lub zdalnych w tym:

  • warsztaty
  • seminaria z ekspertami różnych dziedzin
  • wykłady z zakresu metodyki i dydaktyki pracy z uczniem zdolnym.

Dodatkowo zaplanowane jest spotkanie wyjazdowe uczestników sieci poza region pomorski, w celu wymiany doświadczeń z instytucjami i uczelniami pracującymi z uczniami zdolnymi.

Spotkanie 2 - 19.11.2024 r. godz. 15.00-18.00, spotkanie zdalne na platformie ClickMeeting - spotkanie odwołane

Rozwój kompetencji poprzez zabawę. Gry miejskie, Escape room na lekcji

Uczestnik pozna wybrane metody i sposoby oraz ćwiczenia pozwalające na:

- rozwijanie kompetencji społecznych i osobistych ucznia

- rozumienie mechanizmów działania w grze miejskiej

- zastosowanie ćwiczeń escape room na lekcji

- pracę w aplikacji do tworzenia ćwiczeń multimedialnych

Spotkanie 1 – 28.10.2024 r. godz. 15:00-18.00      PCEN, ul. Hallera 14, 80-401 Gdańsk, sala 313

INTEGRUJESZ, INSPIRUJESZ, AKCEPTUJESZ: o postawach i wartościach dzieci i dorosłych – w literaturze i w życiu ucznia

Uczestnictwo w Sieci, uwarunkowane jest przesłaniem niezbędnych dokumentów projektowych.

 

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

udział w spotkaniu przez min. 80% czasu jego trwania.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości poprzez:

  1. Wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności i współpracy.
  2. Wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych.
  3. Rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość.
  4. Kształtowanie umiejętności pełnienia różnych ról społecznych.
  5. Rozwijanie umiejętności szacowania kosztu alternatywnego.
  6. Wzbudzanie ciekawości poznawczej uczniów.
  7. Naukę organizowania samokształcenia poprzez doskonalenie własnego warsztatu pracy.
  8. Doskonalenie umiejętności zarządzania czasem.
  9. Doskonalenie sztuki skutecznego porozumiewania się z innymi we współpracy w grupie.
  10. Poznanie sposobów rozwiązywania konfliktów.
  11. Rozwijanie umiejętności własnej autoprezentacji.
  12. Wdrażanie do asertywnego wyrażania swoich uczuć i przekonań.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.

3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Projektów PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Projektów PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  • Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

25

Koordynator:

Elżbieta Gradolewska

Nauczyciel-konsultant lider sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli w zakresie kompetencji społecznych i psychoedukacji

e-mail: elzbieta.gradolewska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 52