Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli w zakresie psychoedukacji – projekt Zdolni z Pomorza – wsparcie regionalne

Status:

otwarta – lista główna

Adresaci:

Czynni nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, specjaliści szkół podstawowych i ponadpodstawowych pracujący lub mieszkający na terenie województwa pomorskiego, kandydaci do udziału w tworzonej SIECI w zakresie PSYCHOEDUKACJI w ramach projektu Zdolni z Pomorza – wsparcie regionalne.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Głównym celem działania sieci jest współpraca i samokształcenie nauczycieli w zakresie psychoedukacji, by wspierać uczniów uzdolnionych – tworzyć dobre praktyki w pracy z uczniem zdolnym poprzez wymianę doświadczeń, pogłębiać wiedzę i doskonalić warsztat dydaktyczny pedagogów i wychowawców czynnie pracujących w szkołach.

Przewidzianych jest 6 spotkań stacjonarnych, w tym:

  • warsztaty,
  • seminaria z ekspertami różnych dziedzin,
  • wykłady z zakresu metodyki pracy z uczniem zdolnym.

Dodatkowo zaplanowano spotkanie wyjazdowe uczestników sieci poza region pomorski w celu wymiany doświadczeń z instytucjami i uczelniami pracującymi z uczniami zdolnymi.

Spotkanie 1 – 29.10.2024 r. godz. 15:00-18.00      PCEN, ul. Hallera 14, 80-401 Gdańsk, sala 313

AKCEPTUJESZ, GDY POJMUJESZ – o postawach, wartościach i OSOBOWOŚCIACH dzieci i dorosłych

Podczas spotkania pn. "AKCEPTUJESZ, GDY POJMUJESZ – o postawach, wartościach i OSOBOWOŚCIACH dzieci i dorosłych" uczestnik pozna metody i ćwiczenia pozwalające na:

– sformułowanie definicji dziecka zdolnego;

– budowanie autorytetu w pracy pedagogicznej;

– rozpoznawanie osobowości i predyspozycji ucznia zdolnego – człowieka;

– sposoby komunikowania się z różnymi typami osobowości.

Ponadto zostanie przeprowadzona diagnoza potrzeb i preferencji członków sieci w celu ustalenia tematyki i formy spotkań w roku szkolnym 2024/2025.

 Uczestnictwo w Sieci, uwarunkowane jest przesłaniem niezbędnych dokumentów projektowych.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

udział w spotkaniu przez min. 80% czasu jego trwania

Odniesienie do podstawy programowej: 

Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości, poprzez:

  1. Wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji.
  2. Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej poprzez poznanie swojego temperamentu i typu osobowości.
  3. Formowanie u uczniów poczucia godności własnej.
  4. Kształtowanie postawy otwartej wobec świata i ludzi.
  5. Budowanie relacji społecznych.
  6. Kształtowanie postawy akceptacji wobec innych.
  7. Rozwijanie empatii i pracy na rzecz innych.
  8. Kształtowanie sztuki skutecznej komunikacji i umiejętnego słuchania.
  9. Pokonywanie przeszkód i barier w rozwiązywaniu konfliktów.
  10. Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem.
  11. Budowanie i podtrzymywanie przyjaźni.
  12. Doskonalenie sztuki skutecznego porozumiewania się z innymi i współpracy w grupie.
  13. Poznanie sposobów korzystania z pomocy w kryzysowych sytuacjach.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  24 godz. dydaktycznych

Termin:

29 października 2024 (wtorek)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

25

Koordynator:

Elżbieta Gradolewska

Nauczyciel-konsultant lider sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli w zakresie kompetencji społecznych i psychoedukacji

e-mail: elzbieta.gradolewska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 52