Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki, fizyki i informatyki w ramach projektu "Zdolni z Pomorza - wsparcie regionalne"

Status:

otwarta – lista główna

Adresaci:

Nauczyciele matematyki, fizyki i informatyki pracujący lub mieszkający na terenie województwa pomorskiego (biorący udział w projekcie „Zdolni z Pomorza – wsparcie regionalne”).

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Sieć jest przestrzenią, w której będziemy korzystać ze wsparcia merytorycznego i metodycznego, otrzymywać dostosowaną do swoich potrzeb interdyscyplinarną wiedzę z zakresu nauk ścisłych. A stanie się to dzięki wymianie doświadczeń oraz wiedzy wnoszonej przez zaproszonych ekspertów. Sieć będzie inspiracją do tworzenia nowych rozwiązań. Wymienione powyżej działania będą podejmowane w stałym gronie współpracujących ze sobą osób. Spotkania odbywać się będą formie stacjonarnej (6 spotkań) i obejmować seminaria z ekspertami w dziedzinie metodyki oraz dydaktyki pracy z uczniem zdolnym. Natomiast wyjazdowe spotkania sieci umożliwią wymianę doświadczeń z uczelniami/instytucjami spoza regionu pracującymi na rzecz uczniów zdolnych.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

udział w spotkaniu przez min. 80% czasu jego trwania.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Kształcenie ogólne w szkole ma na celu rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość; 5) rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania; 6) ukazywanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności; 7) rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  24 godz. dydaktycznych

Termin:

28 września 2024 (sobota) - 28 czerwca 2025 (sobota)

Spotkanie 2 – 30.11.2024 r. godz. 9.00-12.00 

Jak może wspomóc edukację sztuczna inteligencja - ChatGPT oraz Copilot

Trzecie spotkanie Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli wprowadzi nas w świat sztucznej inteligencji.

Poznamy sposoby tworzenia materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem ChatGPT i Copilot. Zapoznamy się z możliwością personalizacji zadań dla uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych (w tym uczniów zdolnych). A co najważniejszy przejdziemy przez praktyczne zastosowanie AI w uczeniu się i nauczaniu.

 

Spotkanie 1 – 28.09.2024 r. godz. 9.00-12.00 

Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów? 

 

Uczestnictwo w Sieci, uwarunkowane jest przesłaniem niezbędnych dokumentów projektowych.

 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  • Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

25

Koordynator:

Tomasz Kacik grafika

Tomasz Kacik

Zdolni z Pomorza - lider sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli fizyki, nauczyciel doradca metodyczny ds. fizyki

e-mail: tomasz.kacik@pcen.gda.pl

nauczyciele szkół ponadpodstawowych miasta Gdańska, powiatów: gdańskiego, kościerskiego i starogardzkiego 
Zobacz blog tematyczny doradcy metodycznego PCEN: Fizyka
strona projektu: Zdolni z Pomorza

Mariola Romel-Kosiedowska

Nauczyciel-konsultant lider sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów: matematyka, fizyka, informatyka

e-mail: mariola.romel-kosiedowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 155